شناسه : 13109
نویسنده : استان آذربایجان شرقی
عکس
دکتر عزیزی- دگتر صمد عزیزی- مسئول بسیج حقوقدانان آذربایجان شرقی
یک ماه سرنوشت ساز در پیش داریم

باید با قصد قربت برای انقلاب اسلامی کار کنیم تا یک مجلس انقلابی تشکیل یابد

دکتر صمد عزیزی مسئول بسیج حقوقدانان آذربایجان شرقی: یک ماه سرنوشت ساز در پیش داریم، باید با قصد قربت برای انقلاب اسلامی کار کنیم تا یک مجلس انقلابی تشکیل یابد. مطالبه مقام معظم رهبری از همه ما اکنون بصیرت افزایی است، پس ابتدا باید ذهن خودمان روشن باشد و بصیرت داشته باشیم و بعد آن را منتقل کنیم.

دکتر صمد عزیزی مسئول بسیج حقوقدانان استان آذربایجان شرقی که در نشست روشنگری و گفتمان سازی کانون حضرت زینب (س) این سازمان سخنرانی می نمود طی سخنانی به تبیین اهمیت انتخابات پیش رو و تکلیف حقوقدانان انقلابی در این عرصه پرداخت و اظهار کرد:

شرایط داخلی و بین المللی کشورمان ایجاب می کند که انتخابات آتی با انتخابات های قبلی متفاوت باشد و حضور بیش از پیش و انتخاب اصلح نمایندگان از سوی مردم ایران اسلامی را می طلبد. این که همیشه نظام اسلامی در تقابل با جبهه غرب بوده و در انتخابات های برگزار شده در شرایط خاص قرار می گیرد حرف صحیحی است لکن بحث تقابل ایران و آمریکا هم اکنون به مراحل جدی خود رسیده و اولین بار است که آمریکا یک مقام عالی رتبه نظامی ما را ترور می کند و صراحتاً می پذیرد و اعلام می کند که خودش زده است و تبعاتش را هم می پذیرد. بعد از حدود 7 دهه ایران اسلامی اولین کشوری است که یک پایگاه نظامی آمریکایی را هدف قرار می دهد. دشمنی های آمریکا و ایران به فاز جدی تر خود رسیده است.  پس در این دوره انتخابات هم، ایران از لحاظ شرایط بین المللی و داخلی در شرایط خاصی قرار دارد. تحلیل آمریکا از اوضاع داخلی ایران این بود که شرایط ایران بعد از ترور به سمت وحدت و انسجام نخواهد رفت، چیزی که دقیقاً بر عکس آن را مشاهده کردیم.

کارکرد مجلس شورای اسلامی کارکرد حقوقی است که آثار سیاسی هم دارد. مجلس جزء نهادهای سیاسی و حاکمیت است اما سطح پایین آشنایی مردم از وظایف مجلس باعث می شود که انتخاب ها، انتخاب اصلح نباشد. برخی از روی وابستگی های قومی و قبیله ای رأی می دهند و عده ای دیگر به دلایل مختلف دیگر.

جامعه حقوقدانان بسیجی باید این حقایق و مسائل را برای مردم تبیین نمایند. اگر این فرمایش حضرت امام خمینی (ره) که می فرمایند: «احدی شرعاً نمی تواند بدون تحقیق و کورکورانه رأی دهد»، این که امام راحل یک مرجع تقلید بوده، یک حاکم شرع بوده و این حکم را حکم شرعی بیان نموده، در جامعه درست تبیین شود قطعاً مردم با آگاهی و تحقیق رأی خواهند داد.

وی در ادامه بیان کرد : انتخابات پیش رو به چند دلیل مهم تر از انتخابات های پیشین است:

1- اولین انتخابات چهل سال دوم انقلاب و بعد از صدور بیانیه گام دوم انقلاب است.

2- هم اکنون شرایط داخلی- منطقه ای و بین المللی کشورمان ایجاب می کند که مجلس یازدهم یک مجلس انقلابی و در طراز انقلاب اسلامی باشد و آسیب های مجالس فعلی و قبلی در این مجلس نباشد. مجلس زمانی انقلابی خواهد بود که نمایندگان منتخب مردم هم با روحیه و تفکر انقلابی باشند.

3- این مجلس یقینا در دولت بعدی هم تأثیرگذار خواهد بود، اگر مجلس انقلابی تشکیل شود دولت بعدی هم به احتمال بسیار زیاد انقلابی خواهد بود.

4- تأثیر مشارکت حداکثری مردم در ناکارآمدی خصومت های آمریکا: آخرین حربه آمریکا تحریم ملت ایران است، ایالات متحده آمریکا اهل جنگ مستقیم با ما نیست، ولی حربه آمریکا اقتصادی است. اگر مجلس انقلابی با مشارکت حداکثری مردم تشکیل یابد و در جهت قوی شدن ایران اسلامی گام بردارد هم مشکل تحریم و و اقتصاد حل می شود و هم حربه آمریکا. . مجلس باید با قانون گذاری و نظارت ساز و کار اشتغال زایی، رفع مشکلات اقتصادی مردم و ... را فراهم کند.

5- از چندین ماه قبل دشمنان انقلاب سعی در تحریم انتخابات دارند اگر این انتخابات مهم نبود قطعاً هزینه نمی کردند.

یک ماه سرنوشت ساز در پیش داریم، باید با قصد قربت برای انقلاب اسلامی کار کنیم تا یک مجلس انقلابی تشکیل یابد. مطالبه مقام معظم رهبری از همه ما اکنون بصیرت افزایی است، پس ابتدا باید ذهن خودمان روشن باشد و بصیرت داشته باشیم و بعد آن را منتقل کنیم.

 

 

همچنین در این نشست مسئول امور خواهران سازمان نیز طی سخنانی گفت که مطلع خطبه های نماز جمعه انقلابی و تاریخی اخیر مقام عظمای ولایت حاکی از این بود که در شرایط کنونی عمل به دستور قرآنی «و ذکّرهم بایام الله» اصلی ترین انگیزه حضرت آقا بود که ایشان را بعد از 8 سال در منبر نماز جمعه قرار داد و دشمنان اسلام و ایران اسلامی سعی دارند با اشتغال انسان به کار بیهوده و بی ارزش که انسان را از آن کار با ارزش «ذکر ایام الله» باز دارد و همچنین شایعه سازی ها و خبرسازی های فرعی  مردم ما را دچار فراموشی و نسیان این ایام الله کنند و این اصلی ترین مأموریت دستگاه تبلیغاتی غربی است.

وی افزود: در ادامه مسیر که نیاز به برداشتن گام مستحکم تری دارد به روز سرنوشت ساز انتخابات مجلس شورای اسلامی می رسیم که ان شاءالله مردم ولایتمدار ایران اسلامی با حضور گسترده و انتخاب اصلح خود یک ایام الله دیگری را رقم خواهند زد.

در این نشست دکتر مرتضی عبدی نیز به تبیین ابعاد حقوقی ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهان ایشان پرداخت.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.