شناسه : 13318
نویسنده : استان آذربایجان شرقی
عکس
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی - بسیج حقوقدانان آذربایجان شرقی- موسی خلیل الهی

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی در دیدار با شورای بسیج حقوقدانان این استان بر حضور در راهپیمایی سه شنبه 22 بهمن ماه تأکید کرد و گفت حضور حداکثری مردم در این راهپیمایی حتماً در انتخابات آینده نیز تأثیرگذار است و امید که خدای تبارک و تعالی در این رویدادها نیز یاری گر مردم ایران اسلامی باشد.

dbp_150c847b210edb18917f299dad5a5e42.jpg

وی افزود جامعه حقوقی استان در این راهپیمایی حضور حداکثری خواهند داشت. در مراسم راهپیمایی آغاز چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 2 ایستگاه صلواتی از سوی دادگستری استان بر پا شده و در هر ایستگاه چند نفر از حقوقدانان به ارائه مشاوره رایگان حقوقی به مردم خواهند پرداخت.

خلیل الهی افزود تکریم ارباب رجوع را در رأس کارهایمان قرار داده ایم، در این جهت دیدارهای  مردمی که در هفته یک روز برگزار می کردیم را به دو روز در هفته افزایش داده ایم. در مساجد مختلف استان شرکت می کنیم درد مردم را می شنویم و به کارهای آن ها رسیدگی می کنیم. همچنین در نماز جمعه و مصلاها شرکت می کنیم و میز خدمت تشکیل می دهیم. در 18 بهمن به همراه تمامی مدیرانمان در مصلی حضور داشتیم و به مراجعات پاسخگو بودیم و در هفته های آتی نیز مقرر شده هر هفته حداقل یکی از مدیرانمان حتما در مصلّی حاضر و ارائه خدمت نماید.

از دیگر برنامه هایی که پی گیر آن هستیم حضور در منزل خانواده شهدا و تجلیل از جانبازان و ایثارگران است و در این راستا بیشتر بر آن هستیم به منزل شهدایی برویم که کسانی حضور نیافته اند. در دهه فجر در منزل خانواده شهیدی حضور یافتیم که پدر شهید عنوان می نمود بعد از 35 سال اولین مسئول در منزل آن ها حاضر شده است. البته این امر را وظیفه خود می دانیم.

وی در ادامه افزود: بهترین راهکار فراهم سازی زمینه حل مشکلات و ... تعامل با افراد است. ارتباطات قطعاً تأثیر دارد و در این راستا نیز آمادگی داریم با بسیج حقوقدانان جلسات متعددی در جهت ایجاد رضایتمندی در مردم از قوه قضائیه برگزار نماییم. قطعاً یکی از برکات تعاملات بیشتر کاهش اطاله دادرسی است.

برای طرح هر مسجد یک حقوقدان برنامه ریزی های لازم صورت گرفته و به نهادها و ادارات مختلف ابلاغ شده و امیدوارم با تعامل بسیج حقوقدانان استان، این طرح منضبط تر و در چارچوب تعیین شده پیش برود. چون بسیج با مساجد و اقشار مختلف مردم ارتباط تنگاتنگی دارد قطعا در این زمینه بیشتر می تواند به قوه قضائیه یاری رساند.

در ادامه اعضای بسیج حقوقدانان استان از فعالیت ها و کارهای جهادی ریاست کل دادگستری استان تقدیر کرده و هر یک به فراخور شغلی که در نهادهای مختلف حقوقی دارند مسائل و مشکلات صنف خود و همچنین برخی از مشکلات دادگستری و ... را مطرح نمودند و به تعامل بیشتر بسیج حقوقدانان با دادگستری استان تأکید کردند.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.