شناسه : 28741
نویسنده : استان آذربایجان شرقی
عکس

رزمایش جهادگران فاطمی در آذربایجان شرقی برگزار می شود.

سرپرست سازمان بسیج سازندگی آذربایجان شرقی از برگزاری رزمایش جهادگران فاطمی در استان خبر داد.

سرهنگ پاسدار جواد ملک‌لو روز پنجشنبه، ۱۵ اردیبهشت، در نشست خبری به‌مناسبت فرارسیدن هفته‌ی بسیج سازندگی اظهار کرد: مدت این رزمایش ۱۰ روز خواهد بود که با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در محل میدان صبحگاه سپاه عاشورا آغاز و گروه‌های جهادی تخصصی به دورترین نقاط استان و مناطق محروم اعزام می‌شود.

وی ادامه داد: خدمات رایگان پزشکی در این رزمایش از سوی بسیج جامعه پزشکی و سایر خدمات تخصصی از سوی بسیج حقوقدانان، بسیج کارمندی و کارگری ارائه خواهد شد.

وی در تشریح سایر خدمات سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا خاطرنشان کرد: حضور در مناطق زلزله زده استان و سایر استان‌های کشور، ساخت خانه‌های محروم، کمک به سیل‌زدگان شمال کشور، مساعدت به طرح‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اجرای طرح‌های مختلف بهداشتی و نظام سلامت و مبارزه با ویروس کرونا، ساخت پل و راه  روستایی و برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی و بهداشتی، از جمله اقدامات گروه‌های جهادی بسیج سازندگی آذربایجان شرقی محسوب می‌شود.

ملک‌لو با اشاره به تشکیل قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)  در راستای هم‌افزایی خدمات‌دهی سازمان‌ها و نهادهای خدمات رسان در کشور گفت: در قالب این قرارگاه پروژه‌ی بزرگ بسیج آبرسانی با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان در سطح استان اجرا می‌شود که شامل سه فاز است.

وی افزود: فاز اول این طرح از خدافرین تا قشلاقات کلیبر است به‌طول ۱۰۷ کیلومتر برای ۲۵ روستا، فار دوم در ورزقان به‌طول ۱۳۷ کیلومتر برای ۵۱ روستا و فار سوم نیز در هشترود برای ۴۵ روستا در نظر گرفته شده است که در مجموع ۲۴۴ کیلومتر لوله‌گذاری،۴۷ مخزن برای ۱۲۱ روستا آبرسانی خواهد شد.

ملک‌لو اضافه کرد: سازمان بسیج سازندگی نماینده‌ی تام الاختیار این قرارگاه در استان است و کاهش هزینه‌های دولت در اجرای طرح های عمرانی و خدماتی در مناطق روستایی و محروم رمزیت مهم و اصلی بسیج سازندگی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طرح هایی که توسط بسیج سازندگی اجرا می‌شود، آثار اجتماعی بسیار موثر و قابل توجهی در مناطق محروم دارد که تحقق مشارکت عملی و نهادینه شدن فرهنگ مشارکت در عمران و آبادانی از جمله آنها است.

سرپرست سازمان بسیج سازندگی آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت ۳۹۵۴ گروه جهادی در استان، افزود: این تعداد از گروه های جهادی در عرصه های مختلف محرومیت زدایی و خدمات رسانی به مناطق محروم و روستایی در تمام طول سال فعالیت های عمرانی، خدماتی، آبادانی، فرهنگی و بهداشتی خود را تعطیل نکرده و همواره در شرایط مختلف آب و هوایی فعال هستند.

وی، در خصوص عملکرد پنج ساله‌ی سازمان بسیج سازندگی آذربایجان شرقی نیز گفت: در این مدت ۱۰۴۶ باب خانه‌ی محرومین، ۳۶ پروژه‌ی آبرسانی آشامیدنی و کشاورزی، ۴۰ باب مرکز سلامت و خانه بهداشت، ۴۹ مورد ساخت و بازسازی مساجد روستایی، ۱۵۰ مورد ساماندهی مزار شهدا، ساخت و ساماندهی تعداد ۲۵ غسالخانه توسط این مجموعه به انجام رسیده است و هزینه های صرف شده برای اجرای پروژه‌های فوق را ۱۲۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.